Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

15 Mart 2017 Çarşamba

kitap aşkı

bejna çok daha minikken beni dinliyor ama anlamıyor ikenden beri geceleri uyuturken sohbet ederek masallar anlatır yahut okurdum. o da usul usul dinlerdi uyumazdan evvel.. şimdi okumayı söktü sökeli her gece 2 sayfa okumadan uyumuyor. yastığının başucundaki lambayı yakıp, kitaba dalması hem çok hoşuma gidiyor hem kendi küçüklüğüme bir yolculuk etmiş oluyorum.


onun okurken ilk zevk aldığı masal "şıkıdım" adında bir adamın başından geçen komik olayları anlatıyordu.
-bejna bu akşam ne okuyalım?
-dagadan (ardından kahkaha)

*dagadan; şıkıdım'ın bebekçesi bu arada ;)



(foto biraz eski galiba :))) )

andersen, ezop masalları, binbir gece masalları ile ben de her gece çocukluğumu yeniden yaşar olmuştum. bir süre sonra ise bejna'nın arkadaşı sevgili yeşer'in armağan ettiği "küçük prens" ile artık masalları bırakıp öykülere geçmiştik.. neler okumadık ki muzaffer izgü'ler, iliada, odysseia, peter pan, behrengi'den küçük kara balık, telhun, bir şeftali bin şeftali, şermin... aslında belki de bir liste yapmalıyım; o da başka bir postun konusu olsun o vakit...

her biri ile ben de o çocukluğuma dönü dönüveriyordum. şimdi ise artık dinleyici konumundayım ben. o okuyor tatlı tatlı ben de ah pardon! biz de dinliyoruz :)) tabi ki zeyno ile birlikte.. nası keyif alıyor anlatamam. zaten bejna ne yaparsa yapsın zeyno illa ki keyif alıyor. dün gene ikisini aynı anda uyutmaya çalıştım olmadı.. neyse zeyno'yu salona yolladım ben bejna'yı dinledim usul usul.. doğa'cığın armağanı olan Alice Harikalar Diyarında'yı okuyordu... epey okuduktan sonra zaten hasta olan bejna güçlükle de olsa uykuya dalmıştı. peki o sırada yanıma gelen zeyno ne yaptı? minnak parmaklarıyla bejna'nın gözlerini açmaya çalışıyor ki birlikte kudursunlar diye :)))) tabi hemen kaçtık olay mahalinden ve bejna'ya güzel uyku ortamını derhal sağladık...



1 yorum: